Uzimanje kalcijuma u toku dojenja može da zaštiti zube majke |
|
Uzimanje kalcijuma u toku dojenja može da zaštiti zube majke Žene koje doje trebale bi da budu pažljivije oko unosa dovoljne količine kalcijuma kako bi održale zdravlje svojih zuba i desni , preporučuju naučnici na osnovu najnovijih istraživanja na životinjama. Žene koje doje trebale bi da budu pažljivije oko unosa dovoljne količine kalcijuma kako bi održale zdravlje svojih zuba i desni , preporučuju naučnici na osnovu najnovijih istraživanja na životinjama. U eksperimentima na pacovima, naučnici su primetili da su glodari koji su dojili mladunce bili posebno osetljivi na smanjen unos kalcijuma i posledice koje je to imalo na kost koja podupire njihove zube. Takav gubitak gustine kosti može ubrzati progresiju bilo koje postojeće bolesti gingive i parodoncijuma. Iako su istraživanja rađena na životinjama, naučnici preporučuju majkama koje doje da unose dovoljne količine kalcijuma u svakodnevnoj ishrani. Ova istraživanja sprovedena su na Tohoku University Graduate School of Dentistry u Japanu, a rezultati objavljeni u januarskom izdanju Journal of Periodontology. Tokom dojenja, raste majčina potreba za kalcijumom kako bi se zadovoljile detetove potrebe, ističu naučnici. Isto tako, određene hormonalne promene tokom perioda dojenja mogu pridoneti smanjenju gustine kosti. Tako dovoljan unos kalcijuma iz hrane kao mleko, sir, žitarice i prirodni sokovi može biti posebno bitan. Preporučen unos kalcijuma za žene između 19 i 50 godina starosti, dojile ili ne, iznosi 1000 miligrama na dan. Ako žena ne unosi toliku količinu iz hrane, dodaci ishrani mogu biti rešenje. Za vreme studije, naučnici su hranili ženke pacova koje su dojile i one koje nisu, sa hranom koja je imala dovoljnu količinu kalcijma kao i sa smanjenom količinom kalcijuma. Takođe su na jednoj strani usta izazvali parodontitis. Svi štakori koji su imali smanjen unos kalcijuma izgubili su deo kosti na strani usta zahvaćenoj parodontitisom. Ipak gubitak kosti je bio veći kod grupe životinja u stadijumu laktacije. Suprotno tome, životinje koje su dojile, a hranjene sa dovoljnom količinom kalcijuma, nisu imale takvih problema. Ovi rezultati pokazuju da uzimanje dovoljno kalcijuma tokom dojenja kod žena, smanjuje dojenje kao rizičan faktor za gubitak kosti. Izvor: Journal of Periodontology
|
| Pošaljite članak prijatelju! |
